الاثنين، 21 أبريل 2014

اسئله انتر فيو شركه ايكو اوت سورس فودافون 2014





Whatdo you know about customer serviceCustomer service is the basic stage at anyrespectable company, which makes the relation between the customer and hiscompany much better by serving him by perfect way to reach his satisfactionand there are three types of customer servicefield by phone , face to face and publicrelationship

خدمة العملاء هي المرحلة الأساسية في أيشركة محترمه ، الأمر الذي يجعل العلاقة بين العملاء وشركته أفضل بكثير من العاملينمعه من طريقة مثالية للوصول إلى رضاه وهناك ثلاثة أنواع من مجال خدمة العملاء عنطريق الهاتف أو وجها لوجه والعلاقات العامة

:::::

Why doyou apply the customer service offerorwhy do you want to work as call center agentBecause I have personal skills for this joblike "good communication skills, good listener, sociable, friendly, Calm,like to help people and I have the ability to work inteam work

لاني لدي مهارات شخصية لي مؤهل لهذهالمهمة مثل "مهارات التواصل الجيد ومستمع جيد ، مؤنس ، ودود ، هادئ، مثللمساعدة الناس ولدي القدرة على العمل في فريق العمل


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ؟Whatare the strength / positive points in your personalityI'm an organized person, dependable person,hard worker, calm, have the ability to work under stress and have the abilityto solve problems

أنا شخص منظم ، وشخص يمكن الاعتماد عليها، والعامل الثابت ، والهدوء ، ولدي القدرة على العمل تحت الضغط ،و القدرة على حل المشكلاتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

Whatare the weakness / negative points in your personalityI like to learn more of thing at the same timeand that makes me lose focus on learning one thing or more carefully

أحب أن أتعلم اكثر من شئ في نفس الوقت ،وهذا يجعلني افقد التركيز على تعلم شيئا واحدا أو أكثر بعناية

__________________________________________________ _________________________________What will you do if the customer abused youduring calli will try to make him calm down by listeningto him carefully and talking to him in a polite wayi will try to be calm with out any stirringreactionI'll be good listener to him- let him to explain all the problem to me- I'll take my steps to solve this problem andfollowing with the customer till solve it and reach his satisfaction- after that I'll take all my steps to avoidthis problem in the futureوسأحاول أن اهدئه من خلال الاستماع اليهبعناية ، والتحدث معه بطريقة مهذبة-- سأكونمستمعا جيدا له-- ادعه يشرحكل المشكلة لي-- سوف اتخذخطوات لحل هذه المشكلة ، واتابع مع العميل حتى تحل المشكله واصل الي رضاه-- بعد ذلكسوف تتخذ كل ما عندي من الخطوات لتجنب هذه المشكلة في المستقبل

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــWhatwill you use in your workThe good listening, the concentration, thepatience and the punctuality in my information

الاستماع الجيد ، والتركيز والصبر والدقةفي معاوماتي

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

Whatare you needed in yourselfI needed to be very fluent in speaking Englishlanguage in order to achieve my targets

أنا في حاجة إلى أن اكون غاية طلاقة فيتحدث اللغة الإنجليزية من أجل تحقيق أهدافي

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــIntroduceyourself

My name is sheren , I am 23 years old ,I graduated from faculty of commerce CairoUniversity, Accounting department, Graduation year two thousand and nine aboutmy courses , I had studied English language course at master education center,i studied Microsoft Office course and Ilearned a lot of computer skills, such asword,Excel, PowerPoint , Access and internetexplorer and outlookand Course In Customer services by mr. shriffkhayryAnd I had learned by him a lot ofCommunications Skills in Customer Service

>>>>>>>>>>>>>>>.ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــWhyyou left your previous work?ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــTellme a time you work under stress?When I was in the final year at university,the tension and sadness in control of my life because my sisterwas in the hospital throughout the period ofexams .. but I could most successful and learned how to achieve what I want ..Whatever the pressure or stress around me

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــ

ــــــــــــWhatthe biggest thing you achieved in your life?Success in my job and promotion in the posts

النجاح في عملي والترقية في الوظائف

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

Whatis the same relation between the customer service agent and the designer?Both of them aim to fulfill the customersneeds

كلاهما يهدف إلى تلبية احتياجات العملاء

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

Whatis the hardest situation you met before__________________________________________________ _________________________________

Whatis the type of the customer service field1- Face to face2- By phone3- Public relationships

-- وجها لوجه2 -- عن طريقالهاتف3 -- العلاقاتالعامة

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــWhy you didn't introduce yourself again to theKit center? Or any other advertising companyــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

Whatare you see yourself after 3 yearsI hope to get higher positions and promotionsin my work such as team leader , both in customer service or, Human DevelopmentDepartmentAnd that because I will not suffice to workonly, but i will try to take more courses that will help me tosuccess and innovation in the area in which Iwork in itAnd then access to the highest positions

يحدوني الأمل في الحصول على أعلى المناصبوالترقيات في عملي كقائد الفريق ، سواء في خدمة العملاء أو إدارة التنمية البشريةوذلك لأنني سوف لا اكتفي بالعمل فقط ،ولكن سأحاول أن اخد المزيد من الدورات التدريبية التي سوف تساعدني على النجاحوالابتكار في المجال الذي أعمل فيه ، ومن ثم الوصول إلى أعلى المناصب

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

whats the skills must be in the successfulcall center person

to be friendlily , good listener, calm,kind,and sociable

أن يكون ودود ومستمع جيد وهادئ و لطيف وومؤنسمرسلة بواسطة وظائف أون لاين فينصيحه بقى مهمه قوى قوى اوعى تكتر ف الكلام معاهم خاااااااااااااااااااالص


الرد بكام كلمههتعمل اول انتر فيو انجلش من مضمون الاسئله دى تانى انتر فيو هيكون عربى وفيه سؤال انجلش بس عرفنى بنفسكوفى السكند التيم ليدر هيسئلك اسئله بالعربى وردها عربى بس لازم تبقى صايع ف الاجابه هقولك مثالواحد واقف ف الصحرا وعليه فتوره 7 الاف جنيه وهو ظابط وعاوز يكلم الوحده بتعته تبعت ليه عربيه تاخده هتقوله ايه بقى يامان.. بصchakup هتقوله هعمل شيكب على الهيستورى بتاعه history وهشوف هو بيدفع ف الميعاد ولا لاء وهتاكد هو دايما بيعمل كده ولا لاءولو هو سليم طبعا مش هزعل عميل مهم عندى فهسمح ليه بمكلمه محدوده بحيث مش يزود الفاتوره وتكون مكلمه واحده عشان يكلم الوحده بتعتهولازم تقوله هعمل شيك اب للهيستروى عشان يحس انك فاهموسؤال تانى مهم برده لو عميله كبيره ف السن اتصلت وعاوزه رصيد ومش معاها هيكون ردك ايه وبتقولك والنبى يا ابنى بنتى تعبانهسعتها هترد بكل زوق وتعرفها عروض فودافون انك ممكن تستلف 12 جوانك ممكن تبعتت كلمنىوانك كمان ممكن تدوس شباك وتتصل على حساب الى انت بتتصل بيهانا بقى جالى سؤال غبى قالى لو صحبك قفل السكه ف وش عميل والعيل طلب يعمل شكوى فيهكان السؤال نصين اول حاجه انى ههدى العميل واتعامل معاه بلطف والكلام دهراح سئلنى قالى هو طلب منك تعمل الشكوى ياتره هتعمل الشكوى ف زميلك الصراحه قولت ليه اهومش عارف ايه بقى رد فعله ادعولى بقى ياجماعه اقبل ف اى شركه من ال 700 شركه الى مقدم فيهاالتقديم مفتوح روح قدم هتروح مالاء الابليكشن وهتروح عامل انتر فيو ع طول مش لازم تقدم وتستنى ياريت ياجماعه الى هيروح يبقى يجى يقول لو فى اسئله جديده عشان كلنا نستفاد










ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

احدث الوظائف

اهم وظائف الاسبوع